Categories: Цікаво

Непал: Трек до базового табору Манаслу

Дощ, дощ, дощ – Зрештою, це сезон дощів! Похід до базового табору Манаслу був багато в чому пригодою.

У цій публікації:

• Статистика

Вид на Манаслу (8163 м) із Самагаона

Вступ

‘Це був найважчий шлях, який ми готово!’ Що ж, я маю звичку говорити це після кожного базового табору, який ми завершили в рамках нашого проекту Base8000. Точніше, наразі всі тринадцять!

Були довгі дні, ‘півмарафони’ якщо бути точним. Дощ, нові зсуви та слизька погода – разом із настирливими п'явками. Ви знаєте ті. Вони чіпляються за черевики, рюкзаки, одяг &# 8211; кровоссальні!

Поля посівів у поході до базового табору Манаслу

До шапки все це, підйом на 1300 м за один день від Самагоан до базового табору Манаслу (4881 м). Потім знову спустилися через кілька днів, перетнувши бурхливі річки, яких не було, коли ми піднімалися вгору – і з підозрою на перелом ребер (про це пізніше). Фу!

Похід через глибокі ущелини

Разом із викликами відкривалися захоплюючі краєвиди глибоких ущелин і красивих сіл. Крім того, всі доброзичливі жителі села, які зустрічали нас із широкими посмішками, разом із допитливими школярами додали враження від походу.

Чайхана в дорозі

У цьому регіоні будується багато нових чайних будиночків, які будуть зрештою привернути більше туристів.

Похід до базового табору

Нашою метою було приєднатися до альпіністської експедиції та відчути життя в базовому таборі. Це означало трекінг у сезон сходження, який настає раніше, ніж стандартний сезон трекінгу, і є більш дощовим. Ми знову об’єдналися з Climbalaya, експедиційною компанією, яку ми використовували для походу в базовий табір Чо Ою в Тибеті, Китай.

Стільки зелені!

Наш шлях провів нас маршрутом Manaslu Circuit, з обхід від Самагаона до базового табору на кілька днів. Хоча більшість альпіністів здійснюють похід, деякі вибирають вертоліт з Катманду до Самагаона (3530 м). Акліматизуючись протягом кількох днів, вони прямують до базового табору Манаслу, де вони базуються для старту на вершину Манаслу (8163 м), 8-му за висотою гору у світі.

Через зсуви ми доїхали до Барпака (950 м) і пішли звідти пішки. Це передбачало кілька складних підйомів і спусків із самого початку. З нами був польський альпініст на прізвисько ‘тварина’ – не від природи, а від фізичних можливостей! Після кількох днів походу ми приєдналися до аргентинки, яка, без нашого відома, мала той самий дозвіл, що й наша експедиційна компанія.

Один із багатьох переходів через річку

Наткнувшись на свіжий зсув прямо біля Хорлабхеші, наш польський друг-альпініст вирішив перетнути першим і перевірити, наскільки це погано. Коли він вигукнув «все гаразд», ми, туристи, наслідували його приклад – і швидко!

Як я зазначав раніше, дні були довгими, вологими та дощовими. Зрештою, це був сезон мусонів, тож усе було зелене з великою кількістю водоспадів і дуже високих річок, які також змили деякі мости.

Мули завантажуються в Самагаоні перед тим, як відправитися в базовий табір

Самагаон

Самагоан відомий як ‘Намче Базар’ району, хоч і з меншою інфраструктурою, але швидко змінюється. Це також база для гелікоптерів, щоб висадити експедиційні вантажі, а потім транспортувати їх до базового табору на мулах або носильниках.

Під час походу я випадково зіткнувся з хлопцем біля свого старого дому. місто Перт в Західній Австралії. Він був тут, знімаючи шведську альпіністку та документуючи її експедицію – маленький світ!

Новий монастир у Самагаоні

Самагоан також є домом для кількох прекрасних монастирів (“gompas“). Старий, приблизно за 10 хвилин ходьби від села, є місцем, де ми приєдналися до альпіністів для нашої першої пуджі/благословення з місцевим ламою. Новий будується поруч і значно більший. Нам пощастило бути свідками церемонії, яка проходила там, під час якої було багато гуркоту цимбалів і гучних гудків.

Базовий табір Манаслу

Користь походу, а не вертольота, полягала в акліматизації. Отже, коли ми дісталися Самагаона, ми були готові до походу до базового табору. На півдорозі є маленький ‘чайний будиночок’. Він доступний лише під час сезону сходження, тож створений для приємного відпочинку в один із найтепліших днів.

Наметове містечко в базовому таборі Манаслу

Досягнення базового табору, ми були вражені ‘наметовим містечком’! Близько 400 альпіністів разом із шерпами та допоміжним персоналом розташувалися навколо хребта – більше ніж 1000 людей. Кемпінг нашої експедиційної компанії (Climbalaya) був невеликим порівняно з іншими, тому з точки зору навколишнього середовища займав відносно невелику площу.

Кухня експедиційного намету в базовому таборі Манаслу

Ми були радий знову познайомитися з альпіністами з нашої експедиції на Чо-Ойю в 2019 році, а також з альпіністами-шерпами, з якими ми були в інших експедиціях. Нам також довелося зустрітися та поспілкуватися з більшою кількістю скелелазів із різних національностей.

Наша церемонія ПуджаТибетські молитви під час пуджі

Після 3 приємних ночей у базовому таборі настав час вирушати. Але не раніше, ніж наша експедиційна команда провела церемонію пуджі, щоб знайти безпечний прохід через гору. Пуджа завжди проводиться у сприятливий день у буддійському календарі. Це дуже особлива подія з підношеннями та багатьма співами та танцями наприкінці.

Обідній намет і молитовні прапорці після заняття пуджа

Евакуація вертольота

На жаль, за кілька днів до того, як ми дісталися базового табору, я послизнувся й приземлився на дуже гострий камінь. Викрикнувши кілька лайок і відчувши неабиякий біль, я скинув рюкзак. У мене боліла спина, і я не знав ступеня травми. Отримавши знеболюючі препарати та маючи дуже невелику вагу на спині, я вирушив у похід.

Дійшовши до базового табору, дуже мало сну через біль, я обговорив своє становище з керівником експедиції та гідом. .

Хмари в долині під базовим табором

Через занепокоєння щодо серйозних травм, які я міг отримати внаслідок падіння, було прийнято рішення звернутися до нашої страхової компанії. Це передбачало отримання дозволу на евакуацію гелікоптером назад до Катманду та госпіталізацію до клініки лікарні для перевірки.

Через погану погоду вертолітна компанія вирішила не літати до базового табору, незважаючи на те, що інші успішно впоралися з цим. до. Отже, мені потрібно було б спуститися назад у Самагаон і мене звідти евакуювали. Проливний дощ дещо ‘послабив’ мій біль за 4 1/2 години спуску. Наступного дня мені вдалося вилетіти.

Евакуація вертольотом

Примітка: моя напарниця Емма продовжила шлях, перетнувши перевал Ларкія Ла (5135 м), приєднавшись до мене в Катманду. У мене був медичний діагноз — перелом ребер, але мені дозволили летіти додому. Наш друг польський альпініст разом зі своїм гідом успішно піднявся на вершину Манаслу за важких умов. Так само вчинив і аргентинський альпініст.

Емма на Larkya La Pass

Перегляньте наше відео

Insights

• Загальна відстань автодрому Манаслу становить близько 177 км (110 миль). Додайте приблизно 10 км повернення для походу до базового табору Манаслу. Також є необов’язкова екскурсія до долини Цум.
  • Звичайна відправна точка для мандрівників, які вирушають на трасу Манаслу, — Мача-Кхола, а не Барпак, звідки ми стартували.
  • Найкраще. час для здійснення походу – навесні (квітень/травень) або восени (жовтень/листопад). Ми вирішили піти раніше (наприкінці серпня/вересні), щоб збігтися зі звичайним сезоном сходження. В інші пори року в базовому таборі, ймовірно, нікого не буде або буде багато снігу.

По дорозі до базового табору – вид назад на озеро та Самагаон

• Базовий табір Манаслу зазвичай не входить до стандартних маршрутів походу траси Манаслу. У будь-якому випадку це може бути додаткова подорож із Самагаона. Якщо ви не там під час скелелазіння, тоді замість походу до порожнього базового табору ви можете подумати про похід лише на половині шляху. Тут можна побачити прекрасне озеро та краєвид на Самагаон і навколишні гори.
  • Скелелази мають 3 варіанти дістатися до базового табору. Одним із варіантів є похід з того напрямку, звідки ми прийшли, що дозволяє більш м’яку акліматизацію, але займає більше часу. Більшість альпіністів обирають швидший варіант походу з протилежного напрямку. Це передбачає більш швидку акліматизацію та дуже крутий підйом до перевалу Ларкья Ла. Ще швидше, але дорого, це доїхати гелікоптером з Катманду до Самагаона, а потім акліматизуватися перед походом до базового табору.
  • На маршруті є багато чайних будинків і будиночків. Не потрібно розбивати табір, якщо ви не плануєте залишатися в базовому таборі Манаслу.

Вперед і вгору!

Тревор

Вид на Манаслу з базового табору

Поділитися:

Reddit

admin

Published by

Recent Posts

Роль жінок у детективних романах: як вони змінюють жанр

Детективний жанр, як і багато інших літературних жанрів, зазнав значних змін з плином часу. Переслідування аделіни -…

6 днів ago

Эффективные решения для утепления домов

Теплоизоляция дома играет важнейшую роль в обеспечении комфорта и энергосбережения. Утепление помогает не только сохранить…

1 тиждень ago

Жалюзи на окна день-ночь: идеальное решение для вашего интерьера

Когда вы ищете оптимальное решение для окон, которое сочетает в себе функциональность и стиль, жалюзи…

2 тижні ago

Як пришвидшити висихання стяжки для підлоги: що можна і не можна робити?

Стяжка для підлоги важлива в будь-якому ремонті та безпосередньо впливає на якість покриття та довговічність усієї…

Плюсы покупки билетов на поезд онлайн

Путешествия на поезде остаются одним из самых популярных и комфортных способов перемещения. Однако традиционный процесс…

2 тижні ago

Вентилятор для санузла и газовый котел – необходимые элементы любого дома

Вентилятор для санузла https://bt-service.ua/ventiljatory/vityazhni-ventilyatori-dlya-sanvuzla-tualetu и газовый котел — два устройства, которые на первый взгляд кажутся…